TYTO A NÁSLEDUJÍCÍ POSTAVY, DEMONSTRUJÍ RŮZNÉ ZPŮSOBY PORAŇOVÁNÍ Z VNĚJŠÍ STRANY,

VŽDY ZA PŘEDPOKLADU STRINGÍROVÁNÍ NA VNITŘNÍ STRANĚ A KAVÍROVÁNÍ HROTU SOUPEŘE PŘI (JEHO SNAZE O) FERIRE, TEDY PORAŇOVÁNÍ.

Pro objasnění následujících postav mohu říci, že (postava) D., měla stretto na vnitřní straně postavy značené C., tato (postava) C. bude kavírovat, aby mohla postavu D. bodnout do hrudi. D bodá do levého oka, pomocí pie fermo, nebo accrescimento del passo, tak, jak (tato) postava ukazuje. Ještě také řeknu, že jestliže by C. byla moudrá osoba, pak by kavaci prováděla skrzeva fintu, s tělem drženým poněkud vzad a D. by jistě přešla k ferire (této řečené postavy) C. C. by parírovala pomocí falso, nebo ostřím vně soupeřova rapíru a zasadila mu dritto (sek) do obličeje, nebo imbroccata do hrudi a v závěru by se stáhla v nízké kvartě (quarta bassa).

07.jpg